Sluta kalla mig fet & aneroxibarn!?

Jag blir bara så himla sårad när ni kallar mig sådant.
Jag är inte fet och jag lider inte heller av aneroxia.
Visst jag led av aneroxia i sjuan och det var för ett år sen!
Jag tycker inte ni ska kalla mig gör sådant för jag kallar aldrig någon för fet eller aneroxibarn.
Alltså jag tycker inte att jag är den smalaste men inte heller den fetaste.
Idag är det också så att man nästan måste vara smal och se ut som en modell, annars är du missbildad, ful tjock osv.
Titta på Kissie T.ex. hon lider av aneroxia men kan inte erkänna det själv, hon får ju med sig en massa.
Alltså en 14 årig tjej, jag väger 45 kilo och måste banta, det är inte normalt!

Ni som kallar mig saker, jag kan säga så här att mitt BMI ligger på 19.2 och under 19 är undervikt. Sen har alla sin egen kurva och enligt min kurva så följer jag den och allt är normalt.

Jag hade aneroxia och jag ångrar det, jag ångrar att jag svalt mig själv för att jag såg mig som tjock, men jag var aldrig tjock.
Jag gick för långt, och kolla på mig idag, alla påpekar att jag ska sträcka på mig, men jag kan typ inte.
När man svälter sig själv så börjar kroppen först producera mer kroppsfett men sen slutar kroppen med det och börjar äta av sig istället. Först äter den fettvävnaden och sen ger den sig på muskelvävnaden. Jag förlorade all fettvävnad. Jag förlorade också muskelvävnad i rygg och lite av armarna.
Eftersom jag inte har någon muskelvävnad i ryggen kan jag inte sträcka på mig, jag kan men det gör ont, det är svårt & jobbigt.
Så snälla bara sluta kalla mig saker, jag får ångest.

Jo, eftersom jag har lätt att bli kompis med killar så har ju diskuterat sådant med dom. Vet ni vad dom tycker?
Dom tycker inte om när vi är för smala och ser ut som alla modeller. Dom tycker man ska vara normal. Folk tror att dom tycker att man ska vara smal osv, det tycker dom inte.
Så sluta med att svälta er, ni kommer bara ångra er sen.

Ja, jag var bara tvungen att få ur mig detta, men för fan sluta kalla mig fet osv.
Eller så säger ni saker för att ni är avundsjuka!?
Så är det nog..
Fyfan säger jag bara..

Kommentarer
Postat av: Sofia "Fia" Nilsson

Mathilda, älskade vän.

De som säger att du har anorexi eller är fet kan ta sig i röven och dra åt helvete!

Du vet att du är fin precis som du är, ingen annan är som du.

Du är undebar för den du är, och stå för det!

jag älskar dig, och finns alltid om du behöver prata ut. <3

2011-01-30 @ 16:42:52
URL: http://barasofianilssons.blogg.se/
Postat av: Linnea Lj

NEJ, men vem fan har sagt det? Det är så omoget att gå på dig hela tiden, om just det också! Altså dem har ju seriöst inget LIV! Förlåt men blev lite arg bara! Men be dem att dra åt helvete och sen ignorerar du dem bara. Det är ju nästan desperat, liksom att dem måste ha en anledning att gå på dig! Att komma o säga att du är FET?! För att inte tala om hur löjligt det är! Sorgliga är dem som sa det där, sorgliga så man kan skratta åt det! skitstövlar..

<3

2011-01-31 @ 23:09:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0